Les Deux

Identitet og designkoncept på tværs af butikker og showrooms

Med en kombination af rå materialer, nordiske farvenuancer og specialdesignede indretningselementer har det danske modebrand Les Deux fået udviklet et indretningskoncept, som skaber en visuel identitet på tværs af brandets showrooms og shop-in-shops.

I tæt samarbejde med Les Deux, som i løbet af det kommende år vil åbne 14 nye butikker i Europa, har Årstiderne Arkitekters afdeling for Space planning & Indretning udviklet en ny designlinje og et indretningskoncept for modevirksomheden. Det nye koncept er indtil videre implementeret i Les Deux’s showroom i København, i shop-in-shops i alle danske Magasin-butikker og i en pop-up-shop i det engelske stormagasin Harvey Nichols.

For at understøtte brandets univers, som på én og samme tid er elegant, moderne og urbant, er der arbejdet med et gennemgående materialevalg og en farveskala med nordiske nuancer af grøn, blå, rød og brun som tager udgangspunkt i Les Deux’s kollektioner og designs.

”I indretningen arbejder vi med en konsekvent og rå materialesammensætning, som er karakteriseret af røget eg, messing og læder. De rå materialer kombineres med mere elegante elementer som marineblå velourgardiner, gulvtæpper og kabemaling på væggene for at skabe kontrastfulde og levende effekter i indretningen.”
Anne Sofie Spliid, arkitekt

Kategori
Spaceplanning og Indretning
Lokation
København | Danmark
Bygherre
Le Deux
Status
Realiseret, 2018
Ydelser
Konceptudvikling | Design og layout

Specialdesignede indretningselementer
Målet med indretningskonceptet har været at udvikle et fleksibelt koncept, der understøtter brandets præsentation af kollektioner, og som et centralt element er der udviklet specialdesignede vægophæng og tøjstativer, som kan varieres og kombineres efter, hvilken vare der skal præsenteres. Tøjstativerne er karakteriseret af stramme designmæssige proportioner, og er udført af møbelsnedkere i røget eg og messing. Med stramme arkitektoniske snit fungerer de som både funktionelle og skulpturelle elementer i indretningen.

Designkonceptet er udviklet på baggrund af en grundig brand- og målgruppeanalyse, og udvides løbende med nye elementer og butiksindretninger som en del af et fast designsamarbejde med Les Deux.